Halkihalkigt

Nu har jag haft en sån där överaktiv helg igen, he he. Åkte till Örebro i Fredags eftermiddag, och gick ut och käkade med Anna och Carro på Mingla, nästan två timmar senare än vad vi planerat så min mage var i uppror, och det visade sig när vi satt oss och fått in maten. Revbenen och höftbenen krampade ihop värre än vad de gjort förut, och jag kunde varken sitta eller stå. Åt lite mat, men gick inte att svälja så det var bara att spy upp allting... Tur nog så hade jag inte hunnit dricka mitt vin så jag lånade Carro's bil och åkte hem. Somnade vid tio-tiden och vaknade vid 11 igår morse. Frisk och kry som jag var smsade jag Puffen och vi bestämmer biltvätt och lunch. Sagt och gjort, och efter det glider jag hemåt och sätter igång att städa, och FY FAN säger jag bara, vad mycket skit jag hade. Ha ha, eller vad sägs om en startmotor i skafferiet? Skickar ett sms till Alle och frågar om han vill ha sällskap kommande natt om jag åker dit när jag städat klart. Ingen leveransrapport och jag blir nojjig som fan, eftersom jag ringt tre gånger kvällen innan och i bakhuvudet gnager hans hat mot mobiltelefoner.

Jag fortsätter städa och dödar min rygg med spring upp på vinden och ut till soprummet. Senare på kvällen ringer dock Alle, och förklarar att kvällen varit helt skum och att han inte mindes nånting, utan vaknade upp precis när han ringde. Han skulle till Nyhammars MC-klubb och tyckte att jag skulle komma o hämta honom där när jag var klar. Och så blev det. När jag var klar 00:30 med städandet o ännu en måltid åker jag uppåt, trött som fan. Kylan kommer och det är glashalt på vägen och jag är på väg att sladda av utanför Kopparberg. Är i Nyhammar runt 2-tiden och blir mött av Alle och F-150n vid Coop, och sen sladdar vi in i skogen till klubben, där vi hämtar upp lite folk och sen drogs det till Tallstigen för att efterfesta lite. Blev Sing Star, mycket öl, bastu och översvämning. Mycket problem över telefonen nere i Stockholm också, men verkade lösa sig till det bästa. Mycket bra saker blev sagda och nu vet jag nästan vad jag vill....

Gick och lade oss vid 6-tiden, och sen sov jag till tolv. Alle var trött som fan o bitter, som vanligt på morgnarna, så jag klär på mig o åker o hämtar Sara som fastnat i Borlänge. Sen har dagen bara glidit på och här sitter jag nu i brorsan fåtölj igen. Alle ringde nyss och sa att han vaknat nu, vilket jävla fusk att han kunde sova så länge, ha ha. Jag lär nog krypa ner i soffan snart också för jag börjar jobba imorgon 07:30. Skapligt nervös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0