Pulvertango

Hela havet stormar lilla fröken
Ni har rätt i att näsan
Er behöver lite puder

Men när Ni formar sedeln
som en rullad cigarett
är det sådant som man
vanligtvis förbjuder

Då bjuder jag långt hellre
på en Vodka Absolut om
Ni bara blåser pulvret av
Er spegel

men inte tänkt av snålhet
inte tar jag illa upp för jag
är hellre undantag än regel

Men reglementet stadgar i princip
att man får talka röven lika vit
som en hägring i Sahara
som Guds lilla barnaskara
som är vitare än Nederländskt porslin
men man får inte
man får inte
Man får inte suga i sig kokain

Hela havet stormar lilla fröken
Ni har rätt i att vädret har en doft av plattityder

Era läppar formar lite syrligt ett recept
på hur enkelt man förändrar attityder

Tyder inte det på att Ni får mig dit Ni vill?
Att jag hamnar i ett Babels torn av höghet
Så skicka vita blixten till en stackars imbecill
som faller hårt med tyngden av sin dumhet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0